Tutti
Ons Probleem
In Nederland stijgt het aantal koffiezaken jaarlijks met vele honderdtallen (bron: Koninklijke Horeca Nederland). Er is in Nederland een toenemende behoefte aan goede kwaliteit koffie én mensen zijn bereid hiervoor te betalen. Dit heeft betrekking op zowel de ‘take-away’ koffie die mensen halen onderweg naar hun werk of school, als op de vaste plaatsen in het café. Bij het drinken van koffie is er steeds vaker interesse in de duurzaamheid en herkomst van het product. Transparantie is hierin erg belangrijk. Maak mensen duidelijk wát ze drinken, wáár de producten vandaan komen en wat de impact is voor het milieu.
De concurrentie van koffiebars is zeer groot. Niet alleen zijn er gebruikelijke horeca, maar ook grote ketens als de Starbucks, MC Donalds en Doppio bieden een variatie aan koffie aan. Dit betreft wel een andere doelgroep: het zijn met name jongeren en studenten die bij deze ketens hun koffie halen vanwege het goede imago van deze bedrijven. Van echte lokale producten, duurzaamheid en kwalitatief goede koffie is bij deze bedrijven geen sprake. Ook is de intieme sfeer en beleving niet optimaal in deze ketens. Hier liggen voldoende kansen.
Onze oplossing
Een authentiek Italiaanse cafetaria betekent voor ons een stijlvolle inrichting waarbij grote aandacht is besteed aan de kleinste details. We serveren niet alleen koffie, maar verkopen een volledige belevenis aan de gasten. We krijgen de koffiebonen geleverd van Distilleria Chicchi, een beroemde branderij uit Parma waarmee we jarenlang succesvol hebben samengewerkt met Piozzi. De koffie van deze bonen wordt door gasten als zeer goed ervaren en heeft een rijke en volle smaak. Als toevoeging gebruiken we ‘latte-art’, dit zijn figuurtjes in het melkschuim van de koffie. Onze ‘finishing touch’ is een kleine toevoeging van cacao waarin Tutti te lezen is. Dit is vrij eenvoudig te maken met behulp van een vast figuur waarover de cacao wordt gestrooid. Ook bieden we standaard bij de koffie een cantuccini (klein amandelkoekje) aan. De kostprijs hiervan is laag en het effect voor de klant is groot (delighter).
De koffiemachines worden verder geleaset van Millongi, deze machines zijn van de hoogste kwaliteit en doen recht aan de goede koffiebonen. De verlichting in de zaak is verder intiem. We gaan werken met biologisch afbreekbare papieren bekers, hergebruiken zo veel mogelijk en op grote krijtborden in het café wordt de herkomst producten en aanbiedingen duidelijk weergegeven. We zijn dus helder en transparant richting de gasten. Lokale binding krijgen we door samen te werken met leveranciers die gevestigd zijn rondom Koffiestad. We hebben deze leveranciers gekozen vanwege de goede kwaliteit van hun producten in combinatie met het duurzaamheidsaspect. Met de leveranciers zijn al afspraken gemaakt voor de belevering. De lokale oriëntatie is een onderscheidend aspect dat we gaan benutten in marketinguitingen. Het gastvrije personeel dat vanuit een persoonlijke betrokken benadering werkt, maak de belevenis voor gasten compleet.
Concurrenten
De concurrenten van Tutti zijn grotere koffiezaken en dichtbijgelegen kleinere koffiezaken in de stad.
Concurrent | Toelichting |
---|---|
cafe de blauwe druif | de blauwe druif is meer gericht op eten en wij niet dus qua concurrentie zullen wij niet veel last van elkaar hebben. |
Starbucks | andere doelgroep/ geen of weinig beleving/ prijzen zijn fors |
Theehuis met passie | Theehuis met passie richt zich vooral op kwaliteitsthee en serveert 'gewone koffie', wij richten ons meer op de kwaliteit koffie |
Verkoopkanalen
Enkel in onze winkel zal er verkocht worden. dit betekent dat we op dit moment maar 1 verkoopkanaal hebben.
Verkoopkanaal |
---|
In de winkel |
Marketingactiviteiten
Marketingactiviteit |
---|
Social media |
Acties |
Lokale media |
Netwerk |
Team
Elbert Versendaal Barista en personeelsplanner | ||
Alfredo Tutti Eigenaar | ||
Souhaila Oppelaar Barista | ||
Chiem Kloppenburg Barista | ||
Lotte Kenter Barista | ||
Muhammet Nijborg Barista |
Prognose
Winst- en verliesrekening
2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|
Opbrengsten | €275,000 | €285,000 | €297,000 |
Operationele kosten | €174,629 | €168,689 | €180,533 |
Winst/Verlies | €100,371 | €116,311 | €116,467 |
Kasstroom overzicht
2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|
1/1 | €0 | €28,223 | €126,289 |
31/12 | €28,223 | €126,289 | €222,922 |
Balans
Balans 2021: €139,995 | |
---|---|
Bedrijfsmiddelen €22,314 | Eigen vermogen €98,312 |
Bedrijfskapitaal €117,681 | Schulden €56,683 |
Balans 2022: €227,283 | |
---|---|
Bedrijfsmiddelen €19,835 | Eigen vermogen €190,728 |
Bedrijfskapitaal €207,449 | Schulden €51,556 |
Balans 2023: €312,604 | |
---|---|
Bedrijfsmiddelen €17,355 | Eigen vermogen €279,895 |
Bedrijfskapitaal €295,249 | Schulden €47,709 |