Tutti

Ons Probleem

In Nederland stijgt het aantal koffiezaken jaarlijks met vele honderdtallen (bron: Koninklijke Horeca Nederland). Er is in Nederland een toenemende behoefte aan goede kwaliteit koffie én mensen zijn bereid hiervoor te betalen. Dit heeft betrekking op zowel de ‘take-away’ koffie die mensen halen onderweg naar hun werk of school, als op de vaste plaatsen in het café. Bij het drinken van koffie is er steeds vaker interesse in de duurzaamheid en herkomst van het product. Transparantie is hierin erg belangrijk. Maak mensen duidelijk wát ze drinken, wáár de producten vandaan komen en wat de impact is voor het milieu.

De concurrentie van koffiebars is zeer groot. Niet alleen zijn er gebruikelijke horeca, maar ook grote ketens als de Starbucks, MC Donalds en Doppio bieden een variatie aan koffie aan. Dit betreft wel een andere doelgroep: het zijn met name jongeren en studenten die bij deze ketens hun koffie halen vanwege het goede imago van deze bedrijven. Van echte lokale producten, duurzaamheid en kwalitatief goede koffie is bij deze bedrijven geen sprake. Ook is de intieme sfeer en beleving niet optimaal in deze ketens. Hier liggen voldoende kansen.

Onze oplossing

Een authentiek Italiaanse cafetaria betekent voor ons een stijlvolle inrichting waarbij grote aandacht is besteed aan de kleinste details. We serveren niet alleen koffie, maar verkopen een volledige belevenis aan de gasten. We krijgen de koffiebonen geleverd van Distilleria Chicchi, een beroemde branderij uit Parma waarmee we jarenlang succesvol hebben samengewerkt met Piozzi. De koffie van deze bonen wordt door gasten als zeer goed ervaren en heeft een rijke en volle smaak. Als toevoeging gebruiken we ‘latte-art’, dit zijn figuurtjes in het melkschuim van de koffie. Onze ‘finishing touch’ is een kleine toevoeging van cacao waarin Tutti te lezen is. Dit is vrij eenvoudig te maken met behulp van een vast figuur waarover de cacao wordt gestrooid. Ook bieden we standaard bij de koffie een cantuccini (klein amandelkoekje) aan. De kostprijs hiervan is laag en het effect voor de klant is groot (delighter).

De koffiemachines worden verder geleaset van Millongi, deze machines zijn van de hoogste kwaliteit en doen recht aan de goede koffiebonen. De verlichting in de zaak is verder intiem. We gaan werken met biologisch afbreekbare papieren bekers, hergebruiken zo veel mogelijk en op grote krijtborden in het café wordt de herkomst producten en aanbiedingen duidelijk weergegeven. We zijn dus helder en transparant richting de gasten. Lokale binding krijgen we door samen te werken met leveranciers die gevestigd zijn rondom Koffiestad. We hebben deze leveranciers gekozen vanwege de goede kwaliteit van hun producten in combinatie met het duurzaamheidsaspect. Met de leveranciers zijn al afspraken gemaakt voor de belevering. De lokale oriëntatie is een onderscheidend aspect dat we gaan benutten in marketinguitingen. Het gastvrije personeel dat vanuit een persoonlijke betrokken benadering werkt, maak de belevenis voor gasten compleet.

Concurrenten

De concurrenten van Tutti zijn grotere koffiezaken en dichtbijgelegen kleinere koffiezaken in de stad.

ConcurrentWaarom wij beter zijn
cafe de blauwe druifde blauwe druif is meer gericht op eten en wij niet dus qua concurrentie zullen wij niet veel last van elkaar hebben.
Starbucksandere doelgroep/ geen of weinig beleving/ prijzen zijn fors
Theehuis met passieTheehuis met passie richt zich vooral op kwaliteitsthee en serveert 'gewone koffie', wij richten ons meer op de kwaliteit koffie

Verkoopkanalen

Enkel in onze winkel zal er verkocht worden. dit betekent dat we op dit moment maar 1 verkoopkanaal hebben.

Verkoopkanaal
In de winkel

Marketingactiviteiten

Marketingactiviteit
Social media
Acties
Lokale media
Netwerk

Team

Elbert Versendaal
Barista en personeelsplanner
Alfredo Tutti
Eigenaar
Souhaila Oppelaar
Barista
Chiem Kloppenburg
Barista
Lotte Kenter
Barista
Muhammet Nijborg
Barista

Prognose

Winst- en verliesrekening

 202120222023
Opbrengsten
€275,000€285,000€297,000
Operationele kosten
€174,629€168,689€180,533
Winst/Verlies
€100,371€116,311€116,467

Kasstroom overzicht

 202120222023
1/1
€0€28,223€126,289
31/12
€28,223€126,289€222,922

Balans

Balans 2021:   €139,995
Bedrijfsmiddelen
€22,314
Eigen vermogen
€98,312
Bedrijfskapitaal
€117,681
Schulden
€56,683
Balans 2022:   €227,283
Bedrijfsmiddelen
€19,835
Eigen vermogen
€190,728
Bedrijfskapitaal
€207,449
Schulden
€51,556
Balans 2023:   €312,604
Bedrijfsmiddelen
€17,355
Eigen vermogen
€279,895
Bedrijfskapitaal
€295,249
Schulden
€47,709